رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با حضور در قرارگاه مرکزی برکت‌الحسین از انبار مواد غذایی و آشامیدنی، کارخانه سیار تولید یخ، نانوایی برکت و پایانه برکت در مرز مهران بازدید کرد.

امکان اسکان زائران اربعین حسینی در پایانه برکت/ برپایی بیمارستان سیار

سید پرویز فتاح روز جمعه در جریان بازدید از زیرساخت‌های فراهم شده در مرز مهران توسط ستاد اجرایی اظهار داشت: زیرساخت‌های موجود در مرز مهران نسبت به سال قبل بهتر شده و تاثیر آن در سرعت عبور و آرامش زائران قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی در کنار وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین به وظیفه خود عمل می‌کند و تاکید ویژه‌ای نسبت به هماهنگی در حوزه خدمت‌رسانی در اربعین داریم، گفت: بسیاری از اقداماتی که ستاد اجرایی عهده‌دار شده بود، به نتیجه رسیده است.

فتاح گفت: برای رفاه زائران، امسال در پایانه برکت دو سوله‌ هزار متری برای اسکان فراهم شده است که می‌تواند نقش بسزایی در افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به زوار در این نقطه مهم و حساس مرزی داشته باشد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به گرمای شدید هوا در این مقطع از سال و تدابیر در نظر گرفته شده توسط این ستاد افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در ۹ مرز ورودی و خروجی کشور ۱۶ میلیون بطری آب معدنی بین زائران توزیع خواهد کرد و علاوه بر این ۶ کارخانه سیار تولید یخ آماده شده‌اند تا مشکلات موجود در این حوزه مرتفع شود.

وی ادامه داد: توزیع ٢ میلیون پرس غذای آماده و گرم توسط ستاد اجرایی برنامه‌ریزی شده و از طریق مواکب در اختیار زائران در داخل کشور و عراق قرار خواهد گرفت.

سید پرویز فتاح از اعزام بیش از ۳۰ هزار زائر اولی در اربعین امسال به عتبات عالیات خبر داد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام این تعداد از افراد نیازمند را که بخشی از آنها از مددجویان کمیته امداد هستند، حمایت خواهد کرد تا در این ایام نورانی به عتبات عالیات مشرف شوند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی در داخل عراق و در عمود ٩٨٩ بیمارستان سیار ٩٢ تختخوابی برکت با تمامی امکانات آماده خدمت‌رسانی به زائران است، افزود: سعی داریم امکانات زیرساختی را برای سال آینده گسترش دهیم و ستاد اجرایی متناسب با تصمیمات ستاد مرکزی اربعین ماموریت‌های خود را عملیاتی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.